Bertukar-tukar aksi berahi, lelaki bujang warga emas diugut

Bertukar-tukar aksi berahi, lelaki bujang warga emas diugut

Aksi teruja berkongsi rakaman ghairah dengan wanita belia mengangkat padah terhadap seorang lelaki bujang berumur 64 tahun.

Ong Chong Lim, yg bekerja sebagai pembersih sambilan, saat ini diperas ugut dengan harga AS$ 5,000 (RM19,492) sebagai pertukaran untuk rakamannya agar tak disebarkan.

Chong Lim berdepan dengan persoalan semenjak malam Khamis lalu apabila dirinya mula menghantar mesej terhadap seorang gadis bernama Angelina untuk berkawan menerusi laman Facebook.



“Saya mendapatkan permintaannya menjadi rakan di Facebook serta dirinya meminta saya agar menghantar mesej menerusi WeChat kurang lebih jam 11 malam.

“Dia memberitahu saya dirinya kesepian serta mahu membikin panggilan video,” katanya pada sidang media, Sabtu.

Semasa panggilan video, Chong Lim mengatakan wajahnya sama semacam yg dilihat di foto profil Facebook Angelina.

Chong Lim memberitahu, wanita itu membuka pakaian serta membikin gaya ghairah tanpa mengatakan apa-apa.

“Dia mula melakukan aksi berahi,” jelasnya yg mengakui wanita itu mempunyak bentuk badan yg cantik.

Menurut Chong Lim, dirinya suka apa yg dilihatnya itu serta tak berfikir dua kali apabila disuruh melakukan aksi yg sama.

Jelas Chong Lim, pada Jumaat wanita itu sudah menghantar rakaman foto serta video perlakuan malam sebelumnya.

“Dia memberitahu saya agar membayar AS$ 5,000, apabila tidak, dirinya akan memuat naik semua foto serta video saya ke Facebook serta YouTube.

“Itu jumlah yg banyak. Saya memberitahunya hanya sanggup membayar RM3,000.

“Sejak itu saya mula bingung serta sakit. Saya memiliki ramai pakar keluarga di Facebook serta tak mahu mereka menonton visual yg memalukan saya, “kata Chong Lim.

Menurutnya, akaun Facebook Angelina sudah dipadam selepas itu.

Ketua Biro Pengaduan Awam DAP Perak, Steven Chaw, yg mengatur persidangan akhbar, menasihati orang-orang ramai agar tak mempercayai orang-orang yg tak dikenali di media umum dengan mudah.

“Saya juga mendesak mangsa yg menghadapi situasi yg sama untuk tak melakukan pemerasan kerana permintaan itu tak akan berakhir,” katanya.

Chaw meningkatkan bahawa dirinya akan menolong Chong Lim untuk membikin laporan polis.
Facebook Comments

0 comments